متى وقفة عرفة 2012؟ When is Waqf al Arafa in
متى وقفة عرفة 2012؟ When is Waqf al Arafa in
متى وقفة عرفة 2012؟ When is Waqf al Arafa in
متى وقفة عرفة 2012؟ When is Waqf al Arafa in 2012?
When is waqf al arafa in 2012?
Waqf al arafa in 2012 is on Thursday, the 25th of October.
Note that in the Muslim calander, a holiday begins on the sunset of the previous day, so observing Muslims will celebrate waqf al arafa on the sunset of Wednesday, the 24th of October.
Although waqf al arafa is always on the same day of the Islamic calendar, the date on the Gregorian calendar varies from year to year, since the Gregorian calendar is a solar calendar and the Islamic calendar is a lunar calendar. This difference means waqf al arafa moves in the Gregorian calendar approximately 11 days every year. The date of waqf al arafa may also vary from country to country depending on whether the moon has been sighted or not.
The dates provided here are based on the dates adopted by the Fiqh Council of North America for the celebration of waqf al Arafa. Note that these dates are based on astronomical calculations to affirm each date, and not on the actual sighting of the moon with the naked eyes. This approach is accepted by many, but is still being hotly debated.
متى وقفة عرفة 2012؟
في عام 2012 هو يوم الخميس في 25 أكتوبر.
لاحظ أنه في التقويم الإسلامي، وهو يوم عطلة تبدأ يوم غروب الشمس في اليوم السابق، ومراقبة ذلك المسلمين ستحتفل الوقف العرفة على غروب شمس الأربعاء، في 24 أكتوبر.
على الرغم من أن الوقف العرفة هو دائما في نفس اليوم من التقويم الإسلامي ، والتاريخ على التقويم الميلادي يختلف من سنة إلى أخرى ، منذ التقويم الغريغوري هو التقويم الشمسي والتقويم الهجري هو التقويم القمري. هذا الاختلاف يعني الوقف بن عرفة ينتقل في التقويم الغريغوري حوالي 11 يوما كل عام. وقد عرفه تاريخ الوقف القاعدة تختلف أيضا من بلد لآخر اعتمادا على ما إذا كان قد تم رصد القمر أم لا.
وتستند هذه التواريخ المقدمة هنا في التواريخ التي اعتمدها المجلس الفقهي لأمريكا الشمالية للاحتفال عرفة الوقف القاعدة. لاحظ أن تستند هذه التواريخ على الحسابات الفلكية لتأكيد كل تاريخ، وليس على الرؤية الفعلية للقمر مع بالعين المجردة. تم قبول هذا النهج كثيرة ، ولكن ما زال محل نقاش ساخن.