اربد

منتدى معلومات عامة
 
صفحة الاعلاناتالرئيسيةبحـثالتسجيلدخول
دخول
اسم العضو:
كلمة السر:
ادخلني بشكل آلي عند زيارتي مرة اخرى: 
:: لقد نسيت كلمة السر

pubacademy.ace.st--!>
pubacademy.ace.st--!>

شاطر | 
 

 4.. الرقم السحري لتعلم الأطفال الحساب

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
Jasmine collar




مُساهمةموضوع: 4.. الرقم السحري لتعلم الأطفال الحساب    4/7/2011, 19:04



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

قال باحثون أميركيون إن على الأطفال أن يذهبوا في العد أبعد من الرقم ثلاثة كي يستوعبوا المفهوم الحقيقي للحساب.
وأوضحت إليزابيث غونديرسون وهي طالبة متخرجة في علم النفس من جامعة شيكاغو في بيان «نعتقد ان رؤية ثلاثة أشياء فقط لا يثير عملية حسابية بل انه فقط حين يكون العدد أكثر من ثلاثة يتمكن الطفل من إجراء عملية حسابية لمعرفة كم لديه من الأغراض».

ونقل موقع «هلث دي» الأميركي عن غونديرسون قولها ان العد يجب أن يقترن أيضا بوجود أشياء ملموسة وهو ما يساعد بشكل أفضل الطفل على تعلم الحساب. وأجرى الباحثون دراسة على 44 طفلا في عمر الرابعة وعائلاتهم وتبين انه حين يتحدث الأهل مع أولادهم عن مجموعات من أربعة إلى عشرة أغراض يراها الأطفال يكون هؤلاء أكثر فهما للحساب من العد إذا كان الأهل يتحدثون عن مجموعات من ثلاثة أغراض أو عن أشياء لا يراها الأطفال.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Princess




مُساهمةموضوع: رد: 4.. الرقم السحري لتعلم الأطفال الحساب    4/7/2011, 19:20

تسلمى ياسمين
اقتباس :
العد يجب أن يقترن أيضا بوجود أشياء ملموسة وهو ما يساعد بشكل أفضل الطفل على تعلم الحساب

الاشياء الملموسة من اسهل الطرق
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Jasmine collar




مُساهمةموضوع: رد: 4.. الرقم السحري لتعلم الأطفال الحساب    4/7/2011, 23:48

انتم معلمي رياض الاطفال افهم بهاي الامور اتوقع
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Princess




مُساهمةموضوع: رد: 4.. الرقم السحري لتعلم الأطفال الحساب    4/7/2011, 23:52

لا تتوقعى
ايوة دى حقيقة

علشان تكسبى الطفل معلومة
اديلة مجسم للشكل او اشياء حواليه من الواقع
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Jasmine collar




مُساهمةموضوع: رد: 4.. الرقم السحري لتعلم الأطفال الحساب    4/7/2011, 23:54

بيصير يربط بدماغه بين الشكل اللي بإيده و المعطيات المطروحة امامه من المعلم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Princess




مُساهمةموضوع: رد: 4.. الرقم السحري لتعلم الأطفال الحساب    4/7/2011, 23:58

ايوة يا عسل
بعتقد كمان الطريقة دى مش للطفل بس
كمان للكبار
اللى لسه بيتعلموا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ديمه




مُساهمةموضوع: رد: 4.. الرقم السحري لتعلم الأطفال الحساب    5/7/2011, 00:13

مشكورين يا مسات
و منكم نستفيد
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Jasmine collar




مُساهمةموضوع: رد: 4.. الرقم السحري لتعلم الأطفال الحساب    5/7/2011, 00:32

هلا و غلا ام زيد

فيك البركة و الله
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Princess




مُساهمةموضوع: رد: 4.. الرقم السحري لتعلم الأطفال الحساب    5/7/2011, 00:38

يلا ياسمبن شوفى الحصة بكام
ونبدأ الدروس الخصوصية
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ديمه




مُساهمةموضوع: رد: 4.. الرقم السحري لتعلم الأطفال الحساب    5/7/2011, 00:44

لا تغلوها علينا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Jasmine collar




مُساهمةموضوع: رد: 4.. الرقم السحري لتعلم الأطفال الحساب    5/7/2011, 01:16

هههههههههههههههههههههههه لعيون زين و زيد ببلاش
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ديمه




مُساهمةموضوع: رد: 4.. الرقم السحري لتعلم الأطفال الحساب    5/7/2011, 14:51

تسلمي يارب كلك زووء

عن جد ايش رايك بالدروس الخصوصي ؟؟؟؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Jasmine collar




مُساهمةموضوع: رد: 4.. الرقم السحري لتعلم الأطفال الحساب    5/7/2011, 17:10

بصراحة ما بأيدها الا للضرورة
و للمواد العلمية بس

و البيت اللي الاب و الام فيه متعلمين لي يودوا اولادهم للخصوصي ؟

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
دلع المنتدى




مُساهمةموضوع: رد: 4.. الرقم السحري لتعلم الأطفال الحساب    5/7/2011, 17:14

مواضيعك مميزه ياسمين
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Princess




مُساهمةموضوع: رد: 4.. الرقم السحري لتعلم الأطفال الحساب    5/7/2011, 17:14

لما بيكون الابن ضعيف ما فى عنى عن الدوس الخصوصية
منتشرة عندنا بمصر
للاطفال من4 سنين
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Jasmine collar




مُساهمةموضوع: رد: 4.. الرقم السحري لتعلم الأطفال الحساب    5/7/2011, 17:18

طب و الاهل شو بيعملوا ؟؟

لي حاملين شهادات ازا الاولاد بيروحوا للخصوصي؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Princess




مُساهمةموضوع: رد: 4.. الرقم السحري لتعلم الأطفال الحساب    5/7/2011, 17:27

على فكرة مالوش علاقة
اوقات كتيرة الطفل لا يستجيب مع الاهل
بيكون محتاج حد غريب يعمله حساب (يعنى يخاف منه)
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ديمه




مُساهمةموضوع: رد: 4.. الرقم السحري لتعلم الأطفال الحساب    5/7/2011, 17:32

احيانا ما عندهم الاسلوب الصحيح للتعليم
متلا المعلم عنده الطريقة السهلة اللي بقدر الطالب
يستوعبها
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Jasmine collar




مُساهمةموضوع: رد: 4.. الرقم السحري لتعلم الأطفال الحساب    5/7/2011, 17:34

يعني ازا ما خاف من اهله شو ضل فيها ؟؟


زين بتعرفي ؟
ثقافة امي تاسع
ومع هيك الها الفضل بعد رب العالمين في تدريسنا كانت ما تخلي وسيلة توصل فيها النا المعلومة

و الحمدلله خرجت 4 متفوقين من تحت ايدها و الباقي على الطريق

الاهل لما يكون كل همهم اولادهم اكيد بيطلع منهم شي

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Princess




مُساهمةموضوع: رد: 4.. الرقم السحري لتعلم الأطفال الحساب    5/7/2011, 17:38

لو ما خاف من اهله ولا هيذاكر ولا حاجة
على فكرة ياسمين الذكاء ده موهبة من عند ربنا

وبعدين اوقات كتيرة الاهل بتستسهل الدروس
واوقات تانية تقليد بنت فلان ولا بنت علان
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Jasmine collar




مُساهمةموضوع: رد: 4.. الرقم السحري لتعلم الأطفال الحساب    5/7/2011, 17:43

هي ممكن الشغلة فيها قدرات
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ديمه




مُساهمةموضوع: رد: 4.. الرقم السحري لتعلم الأطفال الحساب    5/7/2011, 17:49

في فروقات فردية
و نسب الذكاء
متفاوته
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Jasmine collar




مُساهمةموضوع: رد: 4.. الرقم السحري لتعلم الأطفال الحساب    19/7/2011, 01:50

The magic number of children's learning account


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

what is being taught, how it exemplifies our District 95 mission, and how it ties the curriculum objectives to active learning. Read the summary below the slideshow to learn more.


12345
Teacher
Colleen Johnson, Kim Tomczyk, and Suzanne Weider

Grade, Content Area
First Grade; Math

Mission statement traits addressed
Students are continuous learners using magic number to help us achieve our goal of understanding and memorizing our math facts. This is a crucial building block for math concepts in the upper grades.
The children are responsible for knowing their magic number and selecting activities that develop their learning. This is individualized based on the children’s competency.

Local or state objectives addressed
Demonstrate fluency with basic addition and subtraction facts through 12.
Demonstrate the relationship between addition and subtraction using fact families.

Summary
The first grade team at Seth Paine has been working diligently to include more hands-on math lessons. Based on the four day workshop attended last year at the College of Lake County, the teachers have changed their approach to teaching math. “Children need to learn the combinations that add up to numbers; not just attempt to learn math facts by memorization,” explained the team.

“We have assessed our students to determine their “magic number.” This is the lowest number that they do not know the combinations instantly. We are integrating activities to develop this relationship between numbers. Each child is given a packet that focuses on his/her magic number. Along with the packet, the children use math games to further explore the combinations that make up their magic numbers. Our hope is that the children will leave first grade with a better understanding of numbers,” reported the group.

Previously the focus of first grade math at Seth Paine was based on the math basal and emphasized counting strategies. By determining each child's "magic number" their conversations have centered on the idea that numbers can be pulled apart and put back together many different ways. “We still use the math basal, but the magic number activities help us enrich our first graders' experiences with numbers.”

One change teachers have seen is in the level of student engagement. “The children are working at many different levels and we are able to individualize the activities. They utilize cubes or counters to strengthen their number sense. This is an area that we felt needed more focus-children working hands-on to understand numbers.”

How has this approach changed assessment in the first grade classrooms? The team reports they continue to use the materials proved by the math basal. They also use Kathy Richardson's Hidden Counter assessment to determine each child's magic number. This assessment adds another layer to their understanding of what their children know about numbers. “This is definitely a work in progress for our team. It is a collaborative effort on all our parts and we are only in the beginning stages of implementing,” stated the first grade teachers.

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
4.. الرقم السحري لتعلم الأطفال الحساب
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
اربد :: المنتدى العلمي :: مدارس و جامعات :: مدارس-
انتقل الى: