اربد

منتدى معلومات عامة
 
صفحة الاعلاناتالرئيسيةبحـثالتسجيلدخول
دخول
اسم العضو:
كلمة السر:
ادخلني بشكل آلي عند زيارتي مرة اخرى: 
:: لقد نسيت كلمة السر

pubacademy.ace.st--!>
pubacademy.ace.st--!>

شاطر | 
 

 موضوع عن عيد الحب . موضوع تعبير عن عيد الحب , اجمل موضوع تعبير عن الحب , موضوع انشاء عن عيد الحب , موضوع اسلامى عن عيد الحب

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
Princess




مُساهمةموضوع: موضوع عن عيد الحب . موضوع تعبير عن عيد الحب , اجمل موضوع تعبير عن الحب , موضوع انشاء عن عيد الحب , موضوع اسلامى عن عيد الحب   2/11/2012, 21:35

موضوع عن عيد الحب . موضوع تعبير عن عيد الحب , اجمل موضوع تعبير عن الحب , موضوع انشاء عن عيد الحب , موضوع اسلامى عن عيد الحب موضوع عن عيد الحب . موضوع تعبير عن عيد الحب , اجمل موضوع تعبير عن الحب , موضوع انشاء عن عيد الحب , موضوع اسلامى عن عيد الحب موضوع عن عيد الحب . موضوع تعبير عن عيد الحب , اجمل موضوع تعبير عن الحب , موضوع انشاء عن عيد الحب , موضوع اسلامى عن عيد الحب موضوع عن عيد الحب . موضوع تعبير عن عيد الحب , اجمل موضوع تعبير عن الحب , موضوع انشاء عن عيد الحب , موضوع اسلامى عن عيد الحب
موضوع تعبير عن عيد الحب مميز كامل رهيب


قصة عيد الحب


يعتبر عيد الحب من أعياد الرومان الوثنيين، إذ كانت الوثنية سائدة عند الرومان قبل ما يزيد على سبعة عشر قرنا. وهو تعبير في المفهوم الوثني الروماني عن الحب الإلهي.

ولهذا العيد الوثني أساطير استمرت عند الرومان، وعند ورثتهم من النصارى، ومن أشهر هذه الأساطير: أن الرومان كانوا يعتقدون أن (رومليوس) مؤسس مدينة (روما) أرضعته ذات يوم ذئبة فأمدته بالقوة ورجاحة الفكر.

فكان الرومان يحتفلون بهذه الحادثة في منتصف شهر فبراير من كل عام احتفالا كبيرا وكان من مراسيمه أن يذبح فيه كلب وعنزة، ويدهن شابان مفتولا العضلات جسميهما بدم الكلب والعنزة، ثم يغسلان الدم باللبن،

علاقة القسيس فالنتين بهذا العيد

(القسيس فالنتين) اسم التصق باثنين من قدامى ضحايا الكنيسة النصرانية قيل: انهما اثنان، وقيل: بل هو واحد توفي في روما إثر تعذيب القائد القوطي (كلوديوس) له حوالي عام 296م. وبنيت كنيسة في روما في المكان الذي توفي فيه عام 350م تخليدا لذكره.

ولما اعتنق الرومان النصرانية ابقوا على الاحتفال بعيد الحب السابق ذكره لكن نقلوه من مفهومه الوثني (الحب الإلهي) إلى مفهوم آخر يعبر عنه بشهداء الحب، ممثلا في القسيس فالنتين الداعية إلى الحب والسلام الذي استشهد في سبيل ذلك حسب زعمهم. وسمي أيضا (عيد العشاق) واعتبر (القديس فالنتين) شفيع العشاق وراعيهم.

وكان من اعتقاداتهم الباطلة في هذا العيد أن تكتب أسماء الفتيات اللاتي في سن الزواج في لفافات صغيرة من الورق وتوضع في طبق على منضدة، ويدعى الشبان الذين يرغبون في الزواج ليخرج كل منهم ورقة، فيضع نفسه في خدمة صاحبة الاسم المكتوب لمدة عام يختبر كل منهما خلق الآخر، ثم يتزوجان، أو يعيدان الكرة في العام التالي يوم العيد أيضا.

وقد ثار رجال الدين النصراني على هذا التقليد، واعتبروه مفسدا لأخلاق الشباب والشابات فتم إبطاله في إيطاليا التي كان مشهورا فيها، لأنها مدينة الرومان المقدسة ثم صارت معقلا من معاقل النصارى. ولا يعلم على وجه التحديد متى تم إحياؤه من جديد. فالروايات النصرانية في ذلك مختلفة، لكن تذكر بعض المصادر أن الإنجليز كانوا يحتفلون به منذ القرن الخامس عشر الميلادي. وفي القرنين الثامن عشر والتاسع عشر الميلاديين انتشرت في بعض البلاد الغربية محلات تبيع كتبا صغيرة تسمى(كتاب الفالنتين) فيها بعض الأشعار الغرامية ليختار منها من أراد أن يرسل إلى محبوبته بطاقة تهنئة وفيها مقترحات حول كيفية كتابة الرسائل الغرامية والعاطفية.

أسطورة ثانية تتلخص هذه الأسطورة في أن الرومان كانوا أيام وثنيتهم يحتفلون بعيد يدعى (عيد لوبركيليا) وهو العيد الوثني المذكور في الأسطورة السابقة، وكانوا يقدمون فيه القرابين لمعبوداتهم من دون الله تعالى، ويعتقدون أن هذه الأوثان تحميهم من السوء، وتحمي مراعيهم من الذئاب.

فلما دخل الرومان في النصرانية بعد ظهورها، وحكم الرومان الإمبراطور الروماني (كلوديوس الثاني) في القرن الثالث الميلادي منع جنوده من الزواج لأن الزواج يشغلهم عن الحروب التي كان يخوضها، فتصدى لهذا القرار (القديس فالنتين) وصار يجري عقود الزواج للجند سرا، فعلم الإمبراطور بذلك فزج به في السجن، وحكم عليه بالإعدام.

أسطورة ثالثة تتلخص هذه الأسطورة في أن الإمبراطور المذكور سابقا كان وثنيا وكان (فالنتين) من دعاة النصرانية وحاول الإمبراطور إخراجه منها ليكون على الدين الوثني الروماني، لكنه ثبت على دينه النصراني وأعدم في سبيل ذلك في عام 270م ليلة العيد الوثني الروماني (لوبركيليا).

فلما دخل الرومان في النصرانية أبقوا على العيد الوثني (لوبركيليا) لكنهم ربطوه بيوم إعدام (فالنتين) إحياء لذكراه، لأنه مات في سبيل الثبات على النصرانية كما في هذه الأسطورة، أو مات في سبيل رعاية المحبين وتزويجهم على ما تقتضيه الأسطورة الثانية.



شعائرهم في هذا العيد


1- إظهار البهجة والسرور فيه كحالهم في الأعياد المهمة الأخرى.

تبادل الورود الحمراء، وذلك تعبيرا عن الحب الذي كان عند الرومان حبا إلهيا وثنيا لمعبوداتهم من دون الله تعالى. وعند النصارى عشقا بين الحبيب ومحبوبته، ولذلك سمي عندهم بعيد العشاق.

توزيع بطاقات التهنئة به، وفي بعضها صورة (كيوبيد) وهو طفل له جناحان يحمل قوسا ونشابا. وهو إله الحب عند الأمة الرومانية الوثنية تعالى الله عن إفكهم وشركهم علوا كبيرا.

4- تبادل كلمات الحب والعشق والغرام في بطاقات التهنئة المتبادلة بينهم -عن طريق الشعر أو النثر أو الجمل القصيرة، وفي بعض بطاقات التهنئة صور ضاحكة وأقوال هزلية، وكثيرا ما كان يكتب فيها عبارة (كن فالنتينيا) وهذا يمثل المفهوم النصراني له بعد انتقاله من المفهوم الوثني.

5- تقام في كثير من الأقطار النصرانية حفلات نهارية وسهرات وحفلات مختلطة راقصة، ويرسل كثير منهم هدايا منها: الورود وصناديق الشوكولاته إلى أزواجهم وأصدقائهم ومن يحبونهم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Princess




مُساهمةموضوع: رد: موضوع عن عيد الحب . موضوع تعبير عن عيد الحب , اجمل موضوع تعبير عن الحب , موضوع انشاء عن عيد الحب , موضوع اسلامى عن عيد الحب   6/2/2013, 16:13

Multi for Valentine's Day. Multi expression of Valentine's Day, beautiful Multi express love, Multi Generation for Valentine's Day, Multi Islamic for Valentine's Day
Valentine's story


Is Valentine's Day of the festivals of the pagan Romans, as paganism was prevalent when the Romans by more than seven centuries. A term in the pagan Roman concept of divine love.

For this pagan festival legends continued when the Romans, when their heirs from the Christians, and the most famous of these myths: that the Romans believed that (Rommelius) founder of the city (Rome) breastfed on lupus Vomdth strength and wisdom.

Romans was celebrating this incident in mid-February of every year a big celebration was decrees to slaughter a dog and a goat, and painted couple Muftola of muscle their bodies with the blood of a dog and a goat, then يغسلان blood milk,

Relationship priest Valentin feast

(Priest Valentin) name stuck with two veterans of the victims of the Christian Church was told: they are two, said: It is one died in Rome after torture commander Goth (Claudius) has about 296 m. The church was built in Rome in the place where he died in 350 AD to commemorate mentioned.

As Romans embraced Christianity kept on celebrating Valentine's mentioned above, but they took him from the pagan concept (divine love) to another concept expressed martyrs of love, represented by the priest Valentin calling for love and peace, who was martyred in the way that they claim. He also called (Valentine's Day) and Mark (St. Valentine), the patron saint of lovers and their sponsor.

It was their beliefs false in this holiday to write the names of girls of marriageable age in rolls small paper and placed in a dish on a table, and called the young men who wish to marry to come out each paper, and put the same in the service of Her name is written for a year testing each creation the other, and then they get married, or Ieidan ball in the next year is also the day of Eid.

The Christian clergy revolted on this tradition, and considered a spoiler for the morals of young men and women Vtm revoked in Italy where he was well known, it is the holy city of the Romans and then became a stronghold of the strongholds of the Christians. Does not know exactly when it was revived again. Christian فالروايات in different, but remember some sources that the British were celebrating since the fifteenth century AD. In the eighteenth and nineteenth centuries spread in some Western countries are stores that sell little books called Valentine's book in which some love poems to choose from the one who wants to send to his sweetheart a greeting card and proposals on how to write a romantic and emotional messages.

Myth seconds summed this myth that the Romans were days and Tnathm celebrating called (festival of Obrkalaa) a pagan festival mentioned in the myth before, and they offer the offerings of Mabboudathm without God, and believe that these idols are protected from abuse, and protect their pastures from wolves.

When he entered the Romans in Christianity after appearing, and Roman rule Roman emperor (Claudius II) in the third century AD to prevent soldiers from marrying because marriage distract them from the wars that were fought, Vtsdy for this decision (St. Valentine) and became being marriage contracts of Jund secretly, he knew the emperor so threw him in prison, and he was sentenced to death.

Myth third summed this myth that the emperor mentioned previously was a pagan and he (Valentine) advocates of Christianity and tried to Emperor ejected them to be on religion pagan Roman, but proved his religious Christian and executed for that in 270 AD night pagan festival Roman (for Obrkalaa).

When he entered the Romans in Christianity were kept on the pagan festival (to Obrkalaa) but tied day execution (Valentin) to revive his memory, because he died for the sake of consistency on Christianity, as in this myth, or died in order to care for loving and Tzoejehm the necessities second myth.



Rituals in this holiday


1 - show joy and pleasure when Khalhm in other important holidays.

Exchange of red roses, and an expression of love that was when the Romans love divine pagan to Mabboudathm without God. When Christians infatuation between lover and beloved, so-called lovers have long.

Distribution of greeting cards, and in each image (Cupid) a child with wings holds bow and Nchaba. A god of love when the pagan Roman nation Almighty God about Avkhm and shirk great tyrants.

4 - Exchange of words of love and adoration and love in greeting cards exchanged between them - through poetry or prose or short sentences, and in some greeting cards pictures, laughing and sayings comic, and was often writes the words (Be Valentineya) This represents the concept Christian after his move from concept pagan.

5 - held in many countries day Christianity concerts and evenings and concerts mixed dancer, and sends many of them gifts: roses and boxes of chocolates to their spouses and their friends and loved ones
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
موضوع عن عيد الحب . موضوع تعبير عن عيد الحب , اجمل موضوع تعبير عن الحب , موضوع انشاء عن عيد الحب , موضوع اسلامى عن عيد الحب
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
اربد :: المنتدى العلمي :: مدارس و جامعات :: مدارس-
انتقل الى: